dimecres, 29 d’abril del 2009

El Consomé Europe

El millor consomé que he tastat me'l vaig prendre al Gran Hotel Europe de Sant Petersburg acompanyat per un harmoniós duet de piano i violí, la primavera del 2003, encara recordo el color i l'aroma d' aquell "Chicken Consommé", que em transporten al magnífic saló de l' Europe i la seva refinada cuina francesa, reconegut com el millor restaurant de tot St. Petersburg.

Tot sovint preparo brou a casa, però el d' avui volia ser un homenatge a una de les ciutats més boniques i sorprenents i que ara fa 6 anys vàrem visitar en motiu del nostre viatge de noces.
El centre històric de St Petersburg està considerat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, la plaça de l' Hermitage, l' impressionant Palau d' Hivern a la vora del riu Neva, els seus canals al més pur estil venecià, la fortalesa de Pere i Pau, o el metro, no deixen indiferents a propis i estranys.

(Gràcies mama pel bol de consomé! )

BROU DE POLLASTRE

Ingredients:

1/2 col
1/2 carbassa
3 pastanagues
1 nap
1 xirivia
2 branques d' api
1 porro
2 tomàquets
1 ceba amb 3 o 4 claus d' espècie (opcional)
pollastre i gallina (carcassa, cuixes, ales, al vostre gust)
sal
aigua mineral

Opcional: 1 bouquet garní o farcellet, xerès

Com es prepara:

1- Pelem i tallem les verdures a trossos, no gaire petits, prèviament netes.

2- Fem el mateix amb el pollastre.

3- En una olla gran, posem les verdures, el pollastre, la sal, i cobrim amb l' aigua mineral.

4- Deixem que arrenqui el bull i anem desengreixant a mesura que es va coent, perquè no quedin impureses ni el greix de la pell del pollastre, ho deixem bullir a foc suau, entre 1 i 3 hores (jo com a mínim sempre el tinc una hora i mitja) si és necessari podem anar afegint aigua.

5- Passat aquest temps, colem i abans de servir hi podem afegir un mica de xerès, i rebaixar amb un brou curt d' api, pastanaga i porro, per clarificar. Aquest pas ens serviria perquè el brou passés a ser un consomé

Nota: Jo no hi poso mai patata, ni a les cremes, ni al brou que tinc previst congelar, ja que pot fermentar. Tampoc m' agrada posar-hi os de pernil, prefereixo, posar-hi vedella i pollastre, si el vull fer més consistent.

Espero que us agradi!

Glòria ha dit...

No coneixem Sant Petersburg però és una ciutat que ens agradaria visitar, pels seus monuments i sobretot per l'Hermitage. Si hi anem, ens recordarem de prendre el teu consomé al Gran Hotel Europe.

Mercè ha dit...

Beth, no he estat mai a St Petersburg, però aquest consomé té mooooolt bona pinta!!! M'encanta menjar-ne per sopar, sobretot a l'hivern. ;)
Petons!

El cullerot Festuc ha dit...

Beth, jo tampoc he estat mai a St Petersburg...i tens raó que associem molts plats a viatges...aqeust consomé té una pinta...mmmm!!! I el bol molt bonica! :)
Petunets,
Eva.

Cuinagenerosa ha dit...

un consomè ben fet com aquest ara ja no es troba a cap restaurant, i és una llàstima perquè és un clàssic que no hauria de deixar-se perdre. amb un rajet de xerès en una nit freda ressucita un mort!

La cuina vermella ha dit...

Hola preciosa. Apa quin viatge de noces més xulo que vàreu fer! M'encanta aquest consomé que ens presentes, ara només em falta un duet a la cuina que em toquin música clàssica. Molts petons.

La Llibreta Viatgera ha dit...

Glòria, doncs per mi és una de les ciutats més boniques i sorprenents, val la pena fer-hi una escapada! I l' hotel és una passada!

Mercè, jo també sóc molt sopera, al vespre, sempre que puc de primer un bon platet de sopa....

Eva, el bol, me'l va deixar la meva mare, és de vaixella de quan es va casar, sempre m' ha agradat molt, i vaig pensar que era la ocasió perfecte per fotografiar-la!

Manel, a mi és que m' encanta la sopa, però ara ja costa trobar un bon caldo o un bon consomé, la meva mare fa un brou boníssim, així que jo he agafat el relleu!

Parella, doncs si, un viatge inoblidable en molts sentits, aquest consomé n'és un bon record, era una delícia esmorzar i sopar amb el duet al restaurant, un luxe que costarà de repetir, però una vegada a la vida bé que s' ho val!